Variabele barrier N200 Amsterdam

Beschrijving

BKB Infra werkt op dit moment op het project N200, een drukke weg tussen Haarlem en Amsterdam. Het deel vanaf het NS-station Halfweg tot Amsterdam was dringend toe aan onderhoud. Aannemerscombinatie ééN200 voert de werkzaamheden voor het project De Nieuwe N200 uit. Combinatie KWS en Van Hattum en Blankevoort werkt tijdens de uitvoering nauw samen met andere ondernemingen uit het Koninklijke VolkerWessels-concern: Vialis, Visser & Smit Hanab en BKB Infra.

Een gedeelte van het werk is het verhogen van de dijk onder de N200, dit is de aanleiding voor de samenwerking met BKB Infra. In de tenderfase is een betonnen scheiding bedacht tussen de rijbanen welke qua hoogte dus op een verschillend niveau zijn gebouwd. In één werkgang wordt er een vrijstaande barrier gerealiseerd (ca. 2.800 meter lang) die een hoogteverschil tussen de rijbanen opvangt. Het hoogteverschil, variërend van 15 tot wel 70 cm, wordt door de nodige (slimme) aanpassingen aan de mal in een werkgang gerealiseerd. Deze aanpassingen leiden uiteindelijk tot tijdswinst en een kostenreductie in de uitvoering.

Voor de realisatie van de barrier wordt er gebruik gemaakt van een slipformpaver (SP25i). Deze zorgt ervoor dat in de zeer beperkte lengte van de mal (ca. 3 meter) de betonmortel wordt verdicht en in het juiste profiel wordt verwerkt. Nadat de betonmortel uit de mal is gekomen wordt door de betonafwerkers achter de machine de barrier verder afgewerkt. Ook voor BKB Infra is de realisatie van deze barrier een hele uitdaging. De barrier is in verband met het aanwezige hoogteverschil tot wel 1.70 meter hoog. Dit terwijl een normale barrier tot maximaal 1.0 meter hoogte wordt aangebracht. Inmiddels zijn de eerste meters succesvol gerealiseerd. We hopen de paverwerkzaamheden eind januari te hebben afgerond.

Media

Gallery

Website

Downloads

    Deel op Social Media

    Share on facebook
    Share on twitter
    Share on linkedin
    Share on google
    Scroll naar top